09 Apr Aurelia Vișinescu: Dealu Mare are reputație, personalitate, diversitate și caracter
“Doamna Fetească neagră”, cum i s-a mai spus Aureliei Vișinescu datorită rezultatelor ei deosebite cu acest soi de-a lungul ultimelor două decenii, face parte din “nucleul dur” al fondatorilor inițiativei pentru redefinirea calității vinurilor din Dealu Mare – modificarea regulamentelor Denumirii de Origine Controlată și apariția unei trepte superioare. Își dorește ca numele regiunii să devină reper în domeniu și, totodată garanție a calității, și spune că pentru ea este o mândrie să facă vin în Dealu Mare – un terroir extraordinar, care merită cunoscut. În continuare, câteva dintre gândurile Aureliei despre prezentul și viitorul regiunii, despre certitudini și oportunități.
Regulile viticole și de vinificație trebuie să fie stricte și bine conturate
Dealu Mare are un potențial uriaș nu numai de a produce vinuri trainice, ci și de pentru a deveni o destinație interesantă pentru turiști. Dar cel mai mult îmi doresc ca Dealu Mare să devină un reper pentru vinurile românești de calitate. Aș vrea să devină un brand care să asigure garanția calității vinurilor, mai mult decât o face DOC Dealu Mare acum. Impunerea unor standarde superioare de calitate este o condiție esențială, în sensul obținerii unor vinuri conform unor reguli viticole și de vinificație stricte și bine conturate. Trebuie să facem din Dealu Mare o marcă relevantă și recunoscută pentru calitate. Zona are deja reputație pentru vinuri de calitate și pentru expresivitatea pe care Feteasca Neagră o are aici, dar sunt și alte vinuri pe care le putem alinia cu cele renumite pe plan internațional. Dovada certă stă în recunoașterile internaționale obținute de multe vinuri din Dealu Mare. Important, iarăși este că avem o varietate mare de stiluri de vinificație, care reflectă caracterul aparte, personalitatea fiecărei crame. Dincolo de vin, e frumusețea naturii, a drumurilor printre vii și a unor oameni care fac acest loc demn de admirat.
Prin promovarea enoturismului, vor apărea și investițiile în cazare și restaurație
La creșterea notorietății zonei participă și enoturismul, desigur. Dacă acum multe dintre crame au circuite turistice de vizitare și degustare cu personal dedicat, cu resurse în spatele acestor activități, ne lipsesc încă facilitățile turistice de bază – spații de cazare și de servire a mesei. Iar noi, ca producători de vin, nu putem (încă) face astfel de investiții. Cel mai probabil, cu eforturile pe care noi, producătorii, le facem constant în promovarea zonei, vor apărea investitori care să găsească interes pentru dezvoltarea unor astfel de facilități.
Dealu Mare trebuie să ofere experiențe mai complexe, care induc și pasiunea pentru vin
Consumatorul de vinuri de Dealu Mare este iubitor de vin, asta e ceea ce trebuie precizat de la început. Iar iubitorii de vin, fie că sunt începători curioși sau exigenți și rafinați, găsesc aici vinuri pe măsura tuturor așteptărilor. Portofoliul cramelor din Dealu Mare este suficient de variat. În ce ne privește, de pildă, producem vinuri dedicate atât celor la început de drum, cât și celor avizați, educați în domeniu.
Vinuri prietenoase, care dau satisfacție imediată, dar și ediții limitate și colecții de vinuri de vinotecă sau în sticle magnum. Este adevărat că noi ne regăsim consumatorii cu precădere în marile centre urbane, în special din rândul persoanelor cu studii superioare bine ancorate social și profesional. Însă ei pot fi și tineri de 25-35 ani în căutare de experiențe noi, și familiști ori persoane exigente care caută opțiuni de încredere, garanția calității și urmăresc recunoașterea socială sau apartenența la o elită.
Vreau să precizez că mi-ar plăcea ca Dealu Mare să atragă nu doar pasionații de vin, ci și de experiențe noi – pentru că, odată ce experimentează vinul, gastronomia, natura, ajung să fie pasionați și de vin. Însă deocamdată majoritatea celor care vizitează Dealu Mare sunt iubitori și cunoscători de vin.
Sorry, the comment form is closed at this time.